איטום גגות -זיפות גג

"הו מים, מים! הו מים בששון!" – האמנם? בעוד רבים מתפללים לגשמי ברכה, ישנם אלו שמקווים כי מי הגשמים יחפשו להם גג אחר לנוח עליו. בעונות האביב, הקיץ והסתיו – העונות היבשות, אינכם יכולים לדעת אם הגג שלכם אטום או לא, זאת מאחר ולא יורדים גשמים שיכולים לספר לכם על טיבו של האיטום. עם זאת, עונות אלו מסתמנות כמומלצות ביותר לבצע בהן עבודת איטום איכותית לגג.

 

כמה נקודות חשובות על איטום הגג באמצעות זפת:

  • תאמו בדיקת "טיב איטום" לפני החורף – בדיקה זו תאשר או תשלול את נחיצות איטום הגג
  • שיטת זיפות הגגות זולה ונוחה כלכלית, אך דורשת מכם תחזוקה נאותה
  • לפני עבודת האיטום: יש לנקות את הגג היטב מגופים זרים ופסולת

איטום הגג באמצעות זפת – הכירו את השיטה:

שם השיטה "זיפות גגות", יכול לרמוז לכם על החומר שבו עושים שימוש עם עבודת האיטום – זפת. מדובר על אותה זפת שאתם מכירים מכבישי ישראל, כאשר היא מגלמת בתוכה יתרון מובהק בהשוואה לשיטות אחרות: היא זולה. ישנם ועדי בית שלא מצליחים לגייס סכומי כסף גבוהים מדיירים, ובהתאם הם גם צריכים לוותר על ביצוע עבודת האיטום. במקרה זה, אתם יכולים להיות שקטים – מדובר על שיטה נוחה ונגישה כלכלית!

 

עבודת תחזוק לעבודת האיטום – מה חשוב לדעת?

רגע לפני שאתם מקבלים החלטה בדבר עבודת האיטום, חשוב שגם אתם תהיו ערים למשהו חשוב: הצורך בעבודת תחזוק לגג. כידוע, המטרה היא להבטיח לכם חורף יבש, אך אין זה אומר שהקיץ יכול "לחגוג" במקום. מאחר והזפת שחורה, נדרשת עבודת סיוד לפחות פעם בשנה. לא באמת צריך להוסיף מילה על הקיץ הישראלי, ועל הטמפרטורות הגבוהות המאפיינות אותו.

 

השמש אוהבת את הצבע השחור, כך שישנו חשש כי קרני השמש שיבואו במגע ישיר עם הגג (והזפת עליו), יסדקו אותו. לכן, בשלהי עונת הקיץ, בדקו את טיב האיטום והבטיחו כי לא נוצרו סדקים בזפת שיוכלו לבסס קרקע פורייה לחדירת מים.  

 

עבודות מקדימות לפני יישום הזפת – מה חשוב לדעת?

אמנם כל שאתם יכולים לחשוב עליו בשלב זה הוא על חורף יבש, אך נדרשת עבודת הכנה מקדימה + יישום הזפת לפני כן. חשוב מאד לציין: שיתוף פעולה מלא עם אנשי האיטום באשר לעבודת ההכנה, יבטיח תוצר איכותי ועמיד יותר בעבורכם.

 

כידוע, הגג שלכם חשוף, וקולט אליו בכל יום במהלך השנה כמויות אדירות של אבק, לכלוך של יונים, פסולת מסוגים שונים וכיוצא בזה. מאחר ועבודת האיטום מבוססת על זפת על הגג, הרי שחשוב לפנות אותו מכל מה שאינו נחוץ. אנשי האיטום יבצעו את העבודה בעבורכם, אך חשוב להיות איתם בקשר רציף בעודם על הגג – אתם תאשרו מה אפשר לזרוק ומה יש לשמור. (לעתים, ישנם שכנים ש"מאחסנים" חפצים שונים על הגג).

 

עבודת זיפות גגות בחורף? כאן מתחילה בעיה

אל תחכו גם אתם לעונה הגשומה שתספר לכם האם הגג שלכם אטום כנדרש, או לא. חדירה של מים דרך גג הבית הפרטי או מבנה המגורים המשותף, יכולה ליצור נזקים בעלי השפעה לטווח הארוך והקצר – מרטיבויות ועד עובשים. אם אתם יכולים להבטיח לעצמכם חורף יבש, למה שלא בעצם?

 

בכדי להבטיח תוצר איכותי, עליכם להיצמד לטיפים הבאים:

  • עבודה עם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים בלבד
  • הבטיחו כי בעל המקצוע מכיר היטב את שיטת זיפות הגגות
  • עבודה על גג נקי מפסולת – אחרת הזפת לא "תיקלט"
  • יש לסייד את הגג בכדי למנוע סדק של הזפת

בין לקוחותינו